Inercia

Berto García
Pontiga, 7
ISBN: 978-84-8053-681-3
14 x 21 cm || 96 páxs. || PVP: 10 €

Inercia ye la falta de fuerza que puede modificar un movimientu que nun escoyimos y nel que nun nos afayamos. Ye la rutina qu’afuega, cansina como’l pingar d’un grifu dau de sí y que, por aciu de la costume, mortifica y taladra’l cerebru con un estruendu ensordecedor. Inercia ye una duermevela costante qu’atrofia la musculatura de les emociones pesie al impulsu vital de romper con ella. La inercia incapacita, cierto ye. Pero, nesi sinsentíu del que nun somos responsables y que convida a la victimización conformista, davezu la inercia tamién puede ser l’hábitu conservador de delles sensaciones y dalgunos actos que nacen de la necesidá, y que nos rescaten d’esa otra –la del mundu esterior– que nos oprime. Asina la de Berto García (Les Vegues, 1975), que se traduz na busca incansable de les palabres esactes coles que descifrar lo muncho qu’esconocemos y que, más allá del llinguaxe, se nos escapa.
Consecuente cola so obra poética anterior, y nel lóxicu procesu de maduración de la voz, ufierta nesti poemariu una colección d’impresiones que, a la manera de cencielles notes, desvisten la escena d’accesorios y decoraos pa quedar a soles cola emoción más pura. Reflexona, tarrez, deféndese y pon en marcha’l motor d’escape de la desidia, ensin antroxar la vida con razones engañoses pero ensin dexase atrapar tampoco pola desesperación de sintise un simple títere en manes d’una trama sobre la que non siempre se puede actuar. Esta ye, al final, la busca de coordenaes pa salir «d’esi llaberintu / que crea la memoria / dende’l silenciu». Múltiples formes d’esplicar la inercia.
Vanessa Gutiérrez

Berto García ñaz en Les Vegues (Corvera), en 1975. Esti ye’l quintu poemariu que da a imprenta l’autor, depués de trés editaos nesta mesma editorial: Ensin otra sida (2005), Treslallende (2007), escritu a medies con Carlos Suari, y Manual contra’l vacíu (2008), Premiu Fernán-Coronas 2007, y de Cuando’l mundu debala (Academia de la Llingua Asturiana, 2011), Premiu Llorienzu Novo Mier 2009.
Tien amás bien d’obra espardío peles revistes lliteraries del país, como El Canciu’l Cuélebre, Lletres Asturianes, Lliteratura, Formientu, Lletres Lliterariu o Entellunu, y nes antoloxíes Pa[i]saxes y Cuando la memoria fala. Tien feches les tornes, na estaya de la lliteratura infantil, pa la editorial Cumio, de los llibros Florenta, la gata poeta y Les fábules de Leonardo da Vinci. L’autor ye mayestru d’Educación Infantil, amás d’espertu en Llingua Asturiana. 

Comentarios

Entradas populares